Náhradné diely
Auto. Aké krátke, no príliš často skloňované a nenahraditeľné slovo. Bez auta si už v dnešnom modernom svete nevie nik predstaviť svoju existenciu. Veď čo by to bolo, keby si sa ráno zobudil/a a pred tvojou bytovkou by ťa nikde nečakalo zaparkované, nablýskané auto, ktoré ťa odvezie až priamo pred budovu, v ktorej pracuješ, ba do tvojho obľúbeného fitnes centra. Nepredstaviteľné, no napriek tomu úplne bežné a možné. Dnešné autá sú totižto navrhované tak, že každú chvíľu človek tŕpne, kedy sa mu v ňom niečo pokazí. S touto skutočnosťou bojujem aj ja.
Človek sa v dnešnej dobe stretne s enormným množstvom názorov, ktoré sa týkajú toho, či kupovať benzínové alebo dieslové motorové vozidlá. Je to v podstate veľmi ťažká otázka, ktorá potrebuje zohľadniť mnoho vonkajších faktorov. Každý mi dá určite za pravdu, že kúpa dieslového motorového vozidla je výhodnejšia, napr.už len kvôli tomu, že nafta je výrazne lacnejšia ako benzín. No tak ako to v našom svete funguje, že všetky pozitívne veci majú aj svoje negatíva, tak tomu je aj u naftových motoroch. Je zrejmé, že dieslové motory sa nehodia na krátke trate, tzn. do mesta a pod. No smutné je, že nie všetci predajcovia áut Vás na tento výrazný fakt upozornia, nakoľko by určite nepredali také množstvo áut, ako sa im to darí so zamlčaním tohto faktu. Priblížme si teda niektoré nevýhody a najčastejšie sa vyskytujúce poruchy pri automobiloch so vznetovými motormi. Je ich niekoľko.
Určite každý chlap, vo výnimočných prípadoch aj žena, počuli o pojme „filtre pevných častíc.“ Teraz sa prihováram zvlášť k majiteľom naftových motorových vozidiel, ktorým je tento pojem určite veľmi dobre známy a stavím sa, že keď ho počujú, opäť ich oblieva studený pot. Prečo? Dovoľte mi to vysvetliť.
Aby sme boli úplne presní, tak si spomeňme ešte doplňujúci pojem DPF (Diesel particular filter). Je to zariadenie umiestnené vo výfukovom systéme automobilu, ktorého jedinou funkciou je zachytávať pevné nečistoty a sadze v spalinách vznetových motorov. Znižuje emisie karcinogénnych škodlivín oproti motorom bez DPF až stonásobne. Autá, ktoré tento filter pevných častíc obsahujú, šetria životné prostredie a taktiež naše zdravie.
Potiaľ sa Vám tieto riadky čítajú určite veľmi dobre a hovoríte si, že aj vy súhlasíte s tým, aby auto malo DPF filtre. No komplikácie nastávajú až vtedy, keď sa končí životnosť Vášho filtra. Ich životnosť sa bežne pohybuje v rozhraní 100 až 130 000 km, no u každého je auta je to individuálne. Každopádne sa to odvíja aj od skutočnosti, aké vzdialenosti autom jazdíte. Čím dlhšie vzdialenosti, tým dlhšie Vám vydržia. Keď však DPF vypovie svoju činnosť, to znamená, že sa upchá, tak nasledujú problémy typu: auto nemá svoj pôvodný výkon, často sa prepína do núdzového režimu, ba čo je najhoršie, neskôr prestáva slúžiť úplne a vašou jedinou východiskovou možnosťou je vymeniť ho. No tento fakt sa stáva bežnou nočnou morou ľudí, ktorým slúžia naftové motory, pretože v mnohých značkových servisoch sa ich cena môže kľudne vyšplhať aj na 3500€ , čo je závratná suma za DPF filter. Ich bežná cena sa zvykne pohybovať aj tak priemerne okolo 2000€. Preto by som Vám radšej odporúčal kúpu takéhoto filtra pevných častíc a DPF filtra priamo online, prostredníctvom internetového obchodu, kde nájdete ich najnižšiu možnú cenu bez akýchkoľvek možných navýšení a príplatkov, ktoré by si účtovali servisy, ak by ste kúpu vykonalo prostredníctvom nich. Následne bude aj ich výmena lacnejšia a vy môžete ďalej bezstarostne jazdiť na svojom obľúbenom motorovom vozidle. Ďalšími častými problémami u vznetových motorových vozidiel sú komplikácie so vstrekmi vstrekovacími čerpadlami.
Vstrekovanie kvapalného paliva je spôsobom prípravy zmesi vznetových motorov. Spočíva vo vstrekovaní čerpadlom stlačeného paliva pomocou vstrekovačov do stlačeného čistého vzduchu vo valci, alebo komôrke motora. Bežnou príčinou poruchy vstrekov je „podtáčanie“ motora, tzn. Jazdenie pri nízkych otáčkach, alebo taktiež tankovanie nekvalitného paliva, napr. paliva s vysokým obsahom síry.
Ak sa Vám však aj napriek dôkladnému zaobchádzaniu s motorom pokazia vstreky alebo vstrekovacie čerpadlo, tak sa nezaobídete bez jeho výmeny. No taktiež platí moja ,už vyššie spomínaná, rada. Výmena a taktiež aj kúpa týchto nových dielov v značkových servisoch sa nevypláca. Prostredníctvom internetového obchodu si vyhľadajte najlacnejšiu variantu vášho vstreku, či čerpadla, skontrolujte ich kompatibilitu a následne navštívte servis alebo dobrého kamaráta, ktorý sa rozumie do automobilov a túto výmenu Vám s radosťou zabezpečí. ?
Trendom dnešnej spoločnosti je kúpa a výmena náhradných automobilových dielov samostatne a svojpomocne, nakoľko značkové a autorizované servisy sú príliš drahé a mnohým ľuďom sa až tep zastavuje, keď počujú tie horibilné sumy, ktoré majú zaplatiť za opravu ich automobilu. Tak neváhajte a výmenu používaných dielov si skúste zabezpečiť svojpomocne.
Zdroj a foto: PR článok